Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası
Amaç
MADDE 1: Bu Kişisel Veri Saklama ve İmha Politika’sı (bundan sonra “Politika” olarak anılacak) ile tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla Desa Deri Sanayi Ticaret A.Ş. (bundan sonra “DESA” olarak anılacak) tarafından işlenen kişisel verilerin silinmesi, yok edilmesi veya anonim hale getirilmesine ilişkin usul ve esaslar belirlenmektedir.
Kapsam
MADDE 2: Bu politika; 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanun’unun (bundan sonra “KVKK” olarak anılacak) 7. maddesinin 3. fıkrası ile 22. maddesinin 1. fıkrasının (e) bendine dayanılarak hazırlanmış Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi Veya Anonim Hale Getirilmesi Yönetmeliğine (bundan sonra “Yönetmelik” olarak anılacak) uygun olarak hazırlanmıştır. Politika’nın uygulanması, KVKK ve Yönetmelik başta olmak üzere, kişisel verilerin korunması kurallarına ve ilkelerine uyumlu bir şekilde gerçekleştirilmektedir.
Tanımlar
MADDE 3:
a) Alıcı Grubu: Veri sorumlusu tarafından kişisel verilerin aktarıldığı gerçek veya tüzel kişi kategorisidir.
b) İlgili Kullanıcı: Verilerin teknik olarak depolanması, korunması ve yedeklenmesinden sorumlu olan kişi ya da birim hariç olmak üzere veri sorumlusu organizasyonu içerisinde veya veri sorumlusundan aldığı yetki ve talimat doğrultusunda kişisel verileri işleyen kişilerdir.
c) İmha: Kişisel verilerin silinmesi, yok edilmesi veya anonim hale getirilmesidir.
d) Kayıt Ortamı: Tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla işlenen kişisel verilerin bulunduğu her türlü ortam,
e) Kişisel Veri: Kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgi,
f) Kişisel Veri İşleme Envanteri: Veri sorumlularının iş süreçlerine bağlı olarak gerçekleştirmekte oldukları kişisel verileri işleme faaliyetlerini; kişisel verileri işleme amaçları, veri kategorisi, aktarılan alıcı grubu ve veri konusu kişi grubuyla ilişkilendirerek oluşturdukları ve kişisel verilerin işlendikleri amaçlar için gerekli olan azami süreyi, yabancı ülkelere aktarımı öngörülen kişisel verileri ve veri güvenliğine ilişkin alınan tedbirleri açıklayarak detaylandırdıkları envanter,
g) Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası: Veri sorumlularının, kişisel verilerin işlendikleri amaç için gerekli olan azami süreyi belirleme işlemi ile silme, yok etme ve anonim hale getirme işlemi için dayanak yaptıkları politika,
h) Kişisel Verilerin Anonim Hale Getirilmesi: Kişisel verilerin başka verilerle eşleştirilse dahi hiçbir surette kimliği belirli veya belirlenebilir bir gerçek kişiyle ilişkilendirilemeyecek hale getirilmesidir.
ı)Kişisel Verilerin Silinmesi: Kişisel verilerin silinmesi, kişisel verilerin ilgili kullanıcılar için hiçbir şekilde erişilemez ve tekrar kullanılamaz hale getirilmesi işlemidir.
J) Kişisel Verilerin Yok Edilmesi: Kişisel verilerin yok edilmesi, kişisel verilerin hiç kimse tarafından hiçbir şekilde erişilemez, geri getirilemez ve tekrar kullanılamaz hale getirilmesi işlemidir.
k) Periyodik İmha: Kanunda yer alan kişisel verilerin işlenme şartlarının tamamının ortadan kalkması durumunda kişisel verileri saklama ve imha politikasında belirtilen ve tekrar eden aralıklarla resen gerçekleştirilecek silme, yok etme veya anonim hale getirme işlemini,
l) Sicil: Kişisel Verileri Koruma Kurumu Başkanlığı tarafından tutulan veri sorumluları sicilini,
m) Veri Kayıt Sistemi: Kişisel verilerin belirli kriterlere göre yapılandırılarak işlendiği kayıt sistemini,
n) Veri Sorumlusu: Kişisel verilerin işleme amaçlarını ve vasıtalarını belirleyen, veri kayıt sisteminin kurulmasından ve yönetilmesinden sorumlu olan gerçek veya tüzel kişiyi,
ifade eder.
Politika ile Düzenlenen Kayıt Ortamı
MADDE 4: DESA bünyesinde yer alan kişisel veriler, ilgili kişisel verinin niteliğine göre belirlenen uygun ortamlarda tutulur ve saklanır.
Politika ile elektronik olmayan ortamlar (kağıt, yazılı, basılı ve görsel ortamlar, birim dolapları, arşiv vb.) ve elektronik ortamlar (şirkete ait veri tabanları, E-postalar, yazılımlar, kişisel bilgisayarlar, USB bellekler vb.) düzenlenmektedir.
Kişisel Verilerin Saklanmasını Gerektiren Sebepler
MADDE 5: Veri sahiplerine ait kişisel veriler, DESA tarafından özellikle:
a.Eğitim ve ticari faaliyetlerin sürdürülebilmesi,
b.Hukuki yükümlülüklerin yerine getirilebilmesi,
c.Çalışan haklarının ve yan haklarının planlanması ve ifası ile
d.Müşteri ilişkilerinin yönetilebilmesi amacıyla yukarıda sayılan fiziki veyahut elektronik ortamlarda güvenli bir biçimde Kanun ve diğer ilgili mevzuatta belirtilen sınırlar çerçevesinde saklanmaktadır.
Saklamayı gerektiren sebepler aşağıdaki gibidir:
a) Kişisel verilerin sözleşmelerin kurulması ve ifası ile doğrudan doğruya ilgili olması,
b) Kişisel verilerin bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması,
c) İnsan kaynakları süreçlerini yürütmek,
d) Kişisel verilerin kişilerin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, DESA’nın meşru menfaatinin olması,
e) Kurumsal iletişim faaliyetleri kapsamında iç ve dış iletişimleri gerçekleştirmek,
f) Kişisel verilerin DESA’nın herhangi bir hukuki yükümlülüğünü yerine getirmesi,
g) Mevzuatta kişisel verilerin saklanmasının açıkça öngörülmesi,
h) Ürünlerin satışını gerçekleştirmek,
i) Veri sahiplerinin açık rızasının alınmasını gerektiren saklama faaliyetleri açısından veri sahiplerinin açık rızasının bulunması
j) Yasal düzenlemelerin gerektirdiği veya zorunlu kıldığı şekilde, hukuki yükümlülüklerin yerine getirilmesini sağlamak
k) Müşteri hizmetleri süreçlerini yönetebilmek,
Kişisel Verilerin Güvenli Bir Şekilde Saklanması İle Hukuka Aykırı Olarak İşlenmesi ve Erişilmesinin Önlenmesi İçin Alınmış Teknik ve İdari Tedbirler
MADDE 6:
DESA, kişisel verilerin güvenli bir şekilde saklanması, hukuka aykırı işlenmesi, her türlü şirket içi ve dışı haksız erişimlerin önlenmesi için gerekli teknik ve idari tedbirleri almaktadır.
MADDE 6.1: DESA tarafından alınan teknik tedbirler;
• kişisel verilerin hukuka aykırı işlenmesini önlemeye yönelik risklerin belirlenmesi, raporlanması ve çalışanların bu konuda bilgilendirilmesi,
• ağ güvenliği ve uygulama güvenliği sağlanması.
• cihazların şifrelenmesi,
• ağ yoluyla veri aktarımlarında kapalı sistem ağ kullanılması,
• kişisel verilerin işlendiği elektronik ortamlarda parolalar kullanılması,
• anahtar yönetimi uygulanması,
• siber güvenlik ve anti-virüs yazılımlarının ve güvenlik duvarlarının kullanılması,
• bilgi teknolojileri sistemleri tedarik, geliştirme ve bakımı kapsamındaki güvenlik önlemleri alınası,
• güvenli ağ sistemlerinin kullanılması,
• çalışanlar için yetki matrisi oluşturulması,
• internet kullanıcılarının, işlem hareketleri kaydının (log kayıtlarının) düzenli olarak tutulması,
• bilişim sistemlerine erişim ve görüntüleme yetkilerinde, erişim ve yetki sınırlamasına gidilmesi ve
• ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi’ne uyumlu olunması,
• veri işleyen hizmet sağlayıcılarının veri güvenliği konusunda belli aralıklara denetimi sağlanmaktadır
MADDE 6.2: DESA tarafından alınan idari tedbirler;
• Çalışanlar için veri güvenliği hükümleri içeren disiplin düzenlemeleri mevcuttur.
• Çalışanlar için veri güvenliği konusunda belirli aralıklarla eğitim ve farkındalık çalışmaları yapılmaktadır.
• Erişim, bilgi güvenliği, kullanım, saklama ve imha konularında kurumsal politikalar hazırlanmış ve uygulanmaya başlanmıştır.
• Mevcut risk ve tehditler belirlenmektedir.
• Gizlilik taahhütnameleri yapılmaktadır.
• Tüm çalışanların; bilgi güvenliği, kişisel veriler ve özel hayatın gizliliği konularında farkındalıklarının artırılması ve bilinçlendirilmesi için çalışmalar yapılmaktadır.
• İmzalanan sözleşmeler veri güvenliği hükümleri içermektedir.
• Kişisel Veri İşleme Envanteri hazırlanmaktadır.
• Kağıt yoluyla aktarılan kişisel veriler için ekstra güvenlik tedbirleri alınmakta ve ilgili evrak gizlilik dereceli belge formatında gönderilmektedir.
• Çalışanların özlük dosyaları KVKK’ya uygun biçimde hazırlanmakta ve güncellenmektedir.
• Kişisel veri güvenliği politika ve prosedürleri belirlenmiştir.
• Kişisel verilerin korunması alanındaki gelişmeler takip edilmekte ve gerekli, yeterli uygulamaları hayata geçirebilmek için danışmanlık hizmeti alınmaktadır.
• Kişisel veri içeren ortamların güvenliği sağlanmaktadır.
• Kişisel verilerin saklandığı fiziksel ortamların kilitli dolaplar haline getirilmekte ve bu dolaplara erişim yetkisi çalışanların görev tanımları uyarınca sınırlanmaktadır.
• Kişisel veriler mümkün olduğunca azaltılmaktadır.
• Yurt içinde ve yurt dışına gerçekleşen üçüncü kişiye aktarımlarda, aktarım yapılan taraf ile protokoller imzalanarak, bu kişilerin, DESA’dan elde ettikleri kişisel verileri KVKK’ya uygun biçimde saklamaları, işlemeleri ve imha etmeleri sağlanmaktadır.
• Kurum içi periyodik ve/veya rastgele denetimler yapılmakta ve yaptırılmaktadır.
• Kişisel verilerin hukuka aykırı olarak başkaları tarafından elde edilmesi halinde bu durum ilgili kişiye ve Kişisel Verileri Koruma Kurulu’na (bundan sonra “Kurul” olarak anılacak) bildirilmektedir.
• Özel nitelikli kişisel veri güvenliğine yönelik protokol ve prosedürler mevcuttur.
• Veri Sorumluları Sicil Bilgi Sistemi’ne (bundan sonra “VERBİS” olarak anılacak) kayıt yapılmaktadır.
Kişisel Verilerin Hukuka Uygun Olarak İmha Edilmesi İçin Alınmış Teknik ve İdari Tedbirler
MADDE 7: Kişisel verilerin silinmesi, yok edilmesi ve anonim hale getirilmesiyle ilgili bütün işlemler yetkili kişiler tarafından politika ve prosedürlere uygun olarak yapılır ve kayıt altına alınır.
Kişisel Verilerin İmhası
İmhayı Gerektiren Sebepler
MADDE 8: İmhayı gerektiren sebeplerin ortaya çıkması halinde, ilgili kişisel veri grubu, o kişisel veri grubunun özelliklerine göre en uygun yolla imha edilir. Aşağıdaki hallerden herhangi birinin gerçekleşmesi halinde, ilgili kişisel veri, uygun görülen bir yolla imha edilecektir.
Her bir kişisel veri,
• işlenmesine esas teşkil eden ilgili mevzuat hükümlerinin değiştirilmesi veya ilgası;
• kanun uyarınca işlenmesini veya saklanmasını gerektiren amacın ortadan kalkması;
• kişisel verileri işlemenin sadece açık rıza şartına istinaden gerçekleştiği hallerde, ilgili kişinin açık rızasını geri alması;
• KVKK’nın 11. maddesi gereği ilgili kişinin hakları çerçevesinde kişisel verilerinin silinmesi ve yok edilmesine ilişkin yaptığı başvurunun DESA tarafından kabul edilmesi;
• DESA’nın, ilgili kişi tarafından kişisel verilerinin silinmesi, yok edilmesi veya anonim hale getirilmesi talebi ile kendisine yapılan başvuruyu reddetmesi, verdiği cevabı yetersiz bulması veya Kanunda öngörülen süre içinde cevap vermemesi hallerinde; Kişisel Verileri Koruma Kuruluna şikâyette bulunması ve bu talebin Kurul tarafından uygun bulunması;
• kişisel verilerin saklanmasını gerektiren azami sürenin geçmiş olması ve kişisel verileri daha uzun süre saklamayı haklı kılacak herhangi bir işleme şartının mevcut olmaması;
hallerinden birinin gerçekleşmesi halinde, bu durumun gerçekleşmesini takip eden ilk periyodik imha tarihinde (i) DESA tarafından re’sen veya (ii) ilgili kişinin talebi üzerine imha edilir.
Kişisel Verilerin İmha Teknikleri
MADDE 8.1: Kişisel veriler üzerinde; silme, yok etme veya anonim hale getirme tekniklerinden hangisinin seçileceği ve uygulanacağı re’sen gerçekleştirilen imhalarda DESA tarafından belirlenir. Ancak imhanın, ilgili kişinin talebi üzerine gerçekleşecek olması halinde, ilgili kişinin talebi ile mümkün olduğunca bağlı kalınır. Talebe uygun imha yöntemi seçilmeyecek ise bu durumun gerekçesi, en geç otuz gün içerisinde ilgili kişiye bildirilir. İlgili kişi tarafından Kurul’a yapılan şikayet üzerine Kurul’un ilgili kişinin talebini haklı bulması durumunda DESA, Kurul kararı ile bağlı olur ve imha, Kurul tarafından belirlenen şekilde gerçekleşir.
Kişisel Verilerin Silinmesi
MADDE 8.1.1:
DESA bünyesindeki kişisel veriler, saklandıkları kayıt ortamlarına uygun biçimde silinir. Kişisel verilerin silinmesi süreci, belirli adımlar izlenerek gerçekleşir. Süreç, sırasıyla; (i) silinecek verilerin tespiti, (ii) ilgili kullanıcıların tespiti, (iii) kullanıcıların erişim yöntemlerinin tespiti ve (iv) verilerin silinmesi şeklinde ilerler.
a) Fiziksel (Elektronik Olmayan) Ortam: Fiziksel ortamda bulunan kişisel veriler, karartma yöntemi kullanarak silinir. İlgili evrak, belge veya kağıt üzerindeki kişisel veriler; çizilerek, boyanarak veya silinerek karartılır. Silinme işlemi sonrasında, evrak arşivinden sorumlu birim yöneticisi hariç diğer kişiler için hiçbir şekilde erişilemez ve tekrar kullanılamaz olduğuna emin olunur.
b) Elektronik Ortam: Taşınabilir medya (USB), bulut çözümleri (Office 365, Dropbox gibi), merkezi sunucular ve şirkete ait veri tabanları gibi elektronik ortamlarda bulunan kişisel veriler ilgili ortamda yer alan silme komutu kullanarak silinir. Elektronik ortamda yer alan silinme sonucunda, veri tabanı yöneticisi hariç diğer çalışanlar için kişisel verilerin hiçbir şekilde erişilemez ve tekrar kullanılamaz olduğuna emin olunur.
Kişisel Verilerin Yok Edilmesi
MADDE 8.1.2:
a) Fiziksel (Elektronik Olmayan) Ortamda bulunan kişisel veriler herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla da işlenebilmektedir. Bu tür veriler silinirken/yok edilirken kişisel verinin sonradan kullanılamayacak biçimde fiziksel olarak yok edilmesi sistemi uygulanmaktadır.
b) Elektronik ortamda bulunan kişisel verilerden bazıları (CD gibi) eritilme, yakılma veya toz haline getirilme gibi yollarla fiziksel olarak yok edilir. Elektronik ortamda yer alan ancak fiziksel olarak yok edilmesi mümkün olmayan kişisel veriler ise; de-manyetize etme, üzerine yazma ve yazılımdan güvenli olarak silme şeklinde yok edilir
Kişisel Verilerin Anonim Hale Getirilmesi
MADDE 8.1.3
Şirket, hukuka uygun olarak işlenen kişisel verilerin işlenmesini gerektiren sebepler ortadan kalktığında kişisel verileri anonimleştirebilmektedir. Kişisel verilerin anonimleştirilmesi; veri sorumlusu, alıcı veya alıcı grupları tarafından geri döndürülemeyecek ve/veya başka veriler ile eşleştirilse dahi herhangi bir gerçek kişiyle ilişkilendirilemeyecek hale getirilmesi anlamına gelir.
KVK Kanunu’nun 28. maddesine uygun olarak; anonim hale getirilmiş olan kişisel veriler araştırma, planlama ve istatistik gibi amaçlarla işlenebilir. Bu tür işlemeler KVK Kanunu kapsamı dışındadır. Anonim hale getirilerek işlenen kişisel veriler KVKK kapsamı dışında olacağından, politikanın 10. maddesinde düzenlenen haklar bu veriler için geçerli olmayacaktır.
Kişisel Verileri Anonim Hale Getirme Teknikleri
a) Maskeleme (Masking): Veri maskeleme, kişisel verinin temel belirleyici bilgisinin veri seti içerisinden çıkartılarak kişisel verinin anonim hale getirilmesi yöntemidir. Örnek: Kişisel veri sahibinin tanımlanmasını sağlayan isim, TC Kimlik No, ad, soyad vb. bilginin çıkartılması yoluyla kişisel veri sahibinin tanımlanmasının imkansız hale geldiği bir veri setine dönüştürülmesi.
b) Toplulaştırma (Aggregation): Veri toplulaştırma yöntemi ile birçok veri toplulaştırılmakta ve kişisel veriler herhangi bir kişiyle ilişkilendirilemeyecek hale getirilmektedir. Örnek: Müşterilerin doğum yıllarını tek tek göstermeksizin 1975 yılında doğan 100 müşteri bulunduğunun ortaya konulması.
c) Veri Türetme (Data Derivation): Veri türetme yöntemi ile kişisel verinin içeriğinden daha genel bir içerik oluşturulmakta ve kişisel verinin herhangi bir kişiyle ilişkilendirilemeyecek hale getirilmesi sağlanmaktadır. Örnek: Doğum tarihleri yerine yaşların belirtilmesi; açık adres yerine ikamet edilen ilçenin veya şehrin belirtilmesi.
Kişisel Verilerin Saklanması Ve İmha Süreçlerinde Yer Alanların Unvanları, Birimleri Ve Görev Tanımları:
MADDE 9:
DESA çalışanları; Politika kapsamında alınmakta olan tedbirlerin gereği gibi uygulanması, çalışanların eğitimi ve farkındalığının artırılması, izlenmesi ve denetimi, kişisel verilerin hukuka aykırı olarak işlenmesinin önlenmesi, kişisel verilere hukuka aykırı olarak erişilmesinin önlenmesi ve kişisel verilerin hukuka uygun saklanmasının sağlanması amacıyla kişisel veri işlenen tüm ortamlarda veri güvenliğini sağlamaya yönelik teknik ve idari tedbirlerin alınması konularında sorumlu birimlere aktif olarak destek verir.
Bilgi İşlem Birimi Yöneticisi; Şirketin tüm Bilgi İşlem süreçlerini yönetir.
Hukuk Birimi Yöneticisi, Şirketin tüm hukuki işlem süreçlerini yönetir.
İnsan Kaynakları Yöneticisi (Personel ile ilgili konularda), Şirketin tüm personel süreçlerini yönetir.
Satış ve Pazarlama Yöneticisi (Müşteri bilgileri ile ilgili konularda); Şirketin tüm satış pazarlama süreçlerini yönetir.
Saklama ve Periyodik İmha Süreleri
MADDE 10: Tüm kişisel veri grupları, kendilerine yönelik işleme amacının ortadan kalkmasından itibaren en geç ilk periyodik imha süresinde imha edilir.
Faaliyet Bazında Saklama Süreleri[İT8]
Faaliyet Saklama Süresi
Özlük Dosyası Oluşturulması İşten Ayrılmasından İtibaren 15 yıl
AGİ Uygulaması İşten Ayrılmasından İtibaren 15 yıl
Özel Sağlık Sigortasının Yapılması İşten Ayrılmasından İtibaren 15 yıl
Bireysel Emeklilik Sigortası Yapılması İşten Ayrılmasından İtibaren 15 yıl
Bordro İşlemleri İşten Ayrılmasından İtibaren 15 yıl
Güvenli İnternet Kullanımı Sağlanması 2 yıl
Siber Güvenliğin Sağlanması Çalışanın Çalıştığı Süre Boyunca
E-posta İletişimlerinin Kontrolü İletişimden İtibaren 2 ay
Görüntü Kayıt Sisteminin Oluşturulması 1 yıl
Sosyal Medya Ürünlerinin Hazırlanması Süresiz
Çalışan Seyahatlerinin Organize Edilmesi Seyahatin Düzenlenmesinden İtibaren 1 yıl
Bayi Çalışanlarının Seyahatlerinin Organize Edilmesi Seyahatin Düzenlenmesinden İtibaren 1 yıl
Yatırımcı İlişkilerinin Yürütülmesi 5 Yıl
Dernek Faaliyetlerinin Yürütülmesi 2 yıl
Tüketici Şikayetlerinin Yönetilmesi 2 yıl
Bayi İlişkilerinin Yürütülmesi Ticari İlişkinin Bitiminden İtibaren 10 yıl
İmza Sirküleri Ticari İlişkinin Bitiminden İtibaren 10 yıl
Sipariş Yönetimi Siparişin Gerçekleşmesinden İtibaren 10 yıl
Satış Sonrası Hizmetlerinin Yerine Getirilmesi 10 yıl
Şikayet Yönetimi (Talep Formu) 10 yıl
Findeks Raporları 1 yıl
Bayi Yönetim Sistemi (BAYS) 10 yıl
Bayilik Formu Oluşturulması 10 yıl
Hukuki Süreçlerin Yönetilmesi 10 yıl
MADDE 10.1. Periyodik İmha
DESA tarafından gerçekleştirilecek periyodik imhaların arasındaki zaman aralığı, Yönetmelik ile uyumlu olacak şekilde 6 ay olarak belirlenmiştir.
Politika Hakkında
MADDE 11: Bu Politika, tüm DESA çalışanları ve yetkilileri tarafından okunur. Çalışanlar, DESA bünyesinde gerçekleştirdikleri tüm işlemlerde KVKK’ya ve bu Politika’ya uygun hareket edeceklerini beyan ve taahhüt ederler. Bu politika uyarınca, kişisel veriler üzerinde gerçekleştirilen; silme, yok etme veya anonim hale getirme işlemlerinin tümü kayıt altına alınır ve bu kayıtlar, diğer hukuki yükümlülükler hariç olmak üzere en az üç (3) yıl süreyle saklanır.
Politika, ihtiyaç duyuldukça gözden geçirilir ve gerekli olan kısımları güncellenir. Politika’da değişiklik olması durumunda, Politika’nın yürürlük tarihi ve ilgili maddeleri bu doğrultuda değiştirilir.
Politika’nın, Kanun veya sair mevzuat ile uyumsuz olması halinde, Kanun ve ilgili mevzuat hükümleri öncelikli olarak uygulanır.
Politika, DESA’nın internet sayfasında kamuya açık olarak yayınlanır. Politika’nın fiziki bir kopyası ise Hukuk Departmanı tarafından saklanır.
Politikanın güncellenme tarihi 28.04.2023’tür.
Desa Deri Sanayi Ticaret A.Ş