Hakkımızda

1970'lerin başında eczacılık fakültesinde öğrenciyken iş kurma çalışmaları yapan Melih Çelet, ticaret odasına gelen mal sipariş taleplerini değerlendirir. Deri çanta temin etmek isteyen ABD'li bir firma ile bağlantı kuran Çelet, firmanın istediği numuneyi bir gecede Kapalıçarşı'da fason olarak ürettirir. Fiyat teklifi, çok yüksek olmasına rağmen Çelet'in girişimci ruhu ABD'li temsilciyi oldukça etkilemiştir. Melih Bey’in, temsilciden işin inceliklerini öğrenmesi ve birlikte çalışma teklifi almasıyla da DESA serüveni başlar.

1972 yılında bayan çantası üreterek işe başlayan DESA’nın Türk tüketicisi ile buluştuğu ilk mağazası 1973 yılında Erenköy’de açılır ve Türk tüketicisi ilk defa omuzdan askılı bayan çantası ile tanışır.

1980’li yıllarda globalleşme yolunda attığı önemli adımlar DESA’yı dünyadaki büyük firmalar için üretim yapan başarılı bir tedarikçi haline getirir. 1986 yılında New York’ta açılan DESA ofisi gibi global ölçekli girişimler sonucunda marka, ABD, Avrupa ülkeleri ve İngiltere’de tanınan ve bu ülkelere ihracat yapan bir isim haline gelir.

1983 yılında dünya devi Samsonite’ın Türkiye distribütörlüğünü alan DESA, seyahat ürünleri pazarına konforlu ve kullanışlı valiz alternatifleri sunarak, ülkemizde bu sektörün gelişmesine de öncülük eder. Bu işbirliği 2007 yılında ortaklığa dönüşür.

1990 yılında, üretim bugün hala Sefaköy’de bulunan 15.000 metrekarelik modern tesise taşınır. DESA’da imal edilen ürünlerin derilerinin, 1991 yılında Çorlu’da bulunan 28.000 metrekarelik deri tabaklama tesisinde üretilmeye başlanması ile de DESA ham deriden başlayarak mağazalarında müşterilere nihai ürünün sunum ve satış aşamasını da kapsayan zincirin tüm halkalarını bünyesinde taşıyan entegre bir yapıya sahip olur.

Dünyanın en saygın iş dergisi Fortune’nın 1955 yılından bu yana hazırladığı Fortune 500 listesinin 2. Türkiye değerlendirmesinde Desa, önceki yıla göre 6 basamak birden yükselerek 449. sıradan 443. sırada yer alır.

İngiltere ofisi, 2000 yılı Ekim ayında Londra Baker Street’te açılır.

2004 yılı Nisan ayında başarılı bir halka arz gerçekleştiren DESA, bugün 12 bine yakın yatırımcı ortağıyla Türkiye ve yurtdışındaki yatırımlarına devam etmektedir. Yatırımcılarına karşı olan sorumluluğunun bilinci ile kendisine yeni iş hedefleri belirleyen, sektörde katma değer yaratmak ve istihdam sağlamak için çalışmalarına hız veren DESA, 2006 yılında 20.050 metrekarelik toplam, 9.280 metrekarelik kapalı alanda modern üretim imkanları ile donatılmış Düzce fabrikasını açar. Üç milyon dolar yatırım ile hayata geçen bu proje üretim kapasitesini %60 oranında arttırır.

Comfort and Style sloganı ile rahatlığı ve şıklığı bir arada sunan ayakkabı markası Aerosoles’ ün distribütörlüğü 2004 yılında alınır ve marka dünyada olduğu gibi Türkiye’de de büyük bir hayran kitlesi kazanır.

DESA,2004 yılında desa.com.tr sitesinden online satışa başlayarak, Türkiye’de moda sektöründe online alışverişin öncülerinden biri olur.

Her zaman yüksek üretim kalitesi ve çağdaş tasarımı ilke edinen ve Türkiye'de olduğu gibi dünyada da öncü olmayı hedefleyen DESA 2005 yılında, Türkiye Superbrands seçim kurulu tarafından Super Marka olarak değerlendirilir.

2006 yılında “10 yılda 10 dünya markası yaratma” hedefiyle oluşturulan Turquality programına seçilen DESA dünya markası olma hedefine somut adımlarla ilerleyebilmek için logosundan kurumsal kimliğine, mağaza konseptlerinden koleksiyona kadar pek çok değişiklik üzerinde çalışmalara başlar. Özellikle koleksiyondaki değişiklikleri gerçekleştirmek ve DESA’ yı bir moda markası haline getirmek için Londra ofisinin kadrosu genişletilir.

2007 yılında, DESA’ nın sahibi olduğu, 24 yıldır Türkiye’nin yanı sıra Suriye, Ermenistan, Azerbaycan, Gürcistan ve KKTC pazarlarında Samsonite ürünlerinin satış pazarlama ve dağıtım faaliyetlerini üstlenen Birleşik Seyahat Ürünleri A.Ş.’nin %60 hissesi Samsonite Europe N.V.’ ye satılır. Bu ortaklık doğrultusunda 7 DESA mağazası Samsonite’ a devredilir.

DESA’ da 2008 İlkbahar/Yaz sezonuyla birlikte büyük bir dönüşüm yaşanır. Logosundan mağaza konseptine ve hazırlamış olduğu hazır giyim koleksiyonuna kadar hayranlık uyandıran bir dönüşüme uğrayan DESA, artık sadece bir deri markası olarak değil, baştan ayağa moda sunan bir marka olarak hayatımızdadır. Fred Tutino, Graeme Black, Paolo Ferrari, Davide Gatto, Yossi Kohen gibi dünyaca ünlü tasarımcı ve kreatif direktörler yeni Desa koleksiyonuna yön verirler.

Bir dünya markası olma yolunda emin adımlarla ilerleyen DESA, 2009 yılında Londra Hampstead’ te ve 2010 yılında Covent Garden’ da dünya markalarıyla aynı bölgede açtığı mağazasıyla bu hedefini uygulamaya geçirir.

2010 yılında DESA TR sitesi yenilenir ve DESA UK sitesi açılır, online satış ile sınırlar kalkar, DESA ürünleri dünyadaki tüm deri severlere ulaşmaya başlar.

2010, 2011 ve 2012 yıllarında DESA’ nın yurt içindeki başarısı, üç yıl üst üste aldığı Deri ihracatçıları Birliği’nin verdiği İhracat 1.lik ödülü ile taçlanır.

2011 yılında ürünün asıl değerinin tasarımdan geldiği düşüncesiyle, tasarıma verdiği önemi daha da arttırarak dünyaca ünlü markalardan Giorgio Armani, Salvatore Ferragamo ve Hugo Boss’ a kreatif direktörlük yapmış olan Graeme Black’ i kreatif ekibinin başına getirerek tasarım ekibini genişletir.

2012 yılından günümüze kadar ise kreatif direktör olarak Max Mara ve Ice Berg gibi markalarda çeşitli görevlerde bulunmuş Yossi Cohen görevi devralır.

2013 yılı itibariyle, Desa Türkiye’de 100’e yakın mağazası ile ve İngiltere Londra’da bulunan 2 Desa mağazasında ve online alışveriş sitesi aracılığı ile müşterilerine, her yerde her saatte mutlak bir şıklık ve kendine özgü bir tarz oluşturma imkanı veren koleksiyonunu sunmaktadır.

Gerçekleştirdiği dönüşümle uluslararası platformda da büyük takdirle karşılanan DESA’ nın Londra Covent Garden mağazası, dünyanın dört bir yanından en iyi projelerin yarıştığı VMSD Uluslararası Mağaza Dekorasyon Yarışması’nda en iyi 60 mağaza arasına girmeyi başararak, dereceye giren mağazaların tanıtıldığı Retail Spaces/Small Stores adlı kitapta geniş yer alır.

Ürün haline getirdiği işlenmiş tüm derileri, gıda sektöründe kullanılan hayvanlardan elde eden DESA’ nın varoluş amacı; moda ve kaliteyi en iyi şekilde birleştirerek uygun fiyatlarla Türkiye ve dünyadaki müşterilerine, Desa markası ile perakende ve toptan satış noktaları aracılığı ile ulaştırmaktır.